Voorwaarden
De huisregels, voorwaarden en het privacyreglement horen bij elkaar; lees ze allemaal.
Artikel 1 - Toepassing
- Deze voorwaarden zijn in werking getreden per 1 januari 2024 en zijn van toepassing op de totstandkoming en de inhoud van alle overeenkomsten met groepsaccommodatie De Rolderrug. Tevens strekken deze voorwaarden zich uit tot extra diensten of uitgeleende goederen van de groepsaccommodatie.
- Afwijken van deze voorwaarden is alleen per uitzondering mogelijk en de uitzondering dient vooraf op schrift gesteld te zijn door groepsaccommodatie De Rolderrug.
- Uitsluitend het Nederlands recht is van toepassing op alle overeenkomsten met groepsaccommodatie De Rolderrug.
- De overeenkomst met de groepsaccommodatie kan niet door de klant aan een ander worden gegeven of doorverkocht. Neem bij problemen met het naleven van de overeenkomst contact op met groepsaccommodatie De Rolderrug.
Artikel 2 - Definities
Dit wordt er bedoeld met de volgende woorden;
- Klant= Degene die met de groepsaccommodatie de overeenkomst afsluit. Waar “klant” staat kan ook “groepsleden” of “huisdier” worden gelezen indien deze tot dezelfde groep behoort.
- Groep= Een als samenhangend te beschouwen geheel aan individuen.
- Groepsleden= Degenen die onderdeel uitmaken van de groep en die middels een door de klant afgesloten overeenkomst het recht hebben om in de groepsruimte te verblijven.
- Groepsruimte= Het geheel aan logies, kamers, sanitair en terrein dat door de groepsaccommodatie ter beschikking aan de klant wordt gesteld.
- Groepsaccommodatie= Het bedrijf of de ondernemer die de groepsruimte ter beschikking stelt aan de klant.
- Overeenkomst= Een afspraak tussen de groepsaccommodatie en de klant waarbij de groepsaccommodatie de groepsruimte ter beschikking moet stellen en de klant recht heeft op het gebruik van de groepsruimte voor de overeengekomen prijs en periode, met inachtneming van de voorwaarden
- Reservering= Een afspraak tussen de groepsaccommodatie en de klant dat de groepsruimte vrij gehouden wordt ten behoeve van de klant voor de overeengekomen periode.
- Annuleren= Het opzeggen van de overeenkomst of reservering.
- Waarborgsom= Het bedrag dat de klant in onderpand geeft aan de groepsaccommodatie waarop de groepsaccommodatie zijn gehele of gedeeltelijke schade kan verhalen.
- Huisregels= De regels die gelden in de groepsruimte waaraan de klant en groepsleden zich dienen te houden.
- Aanwijzingen= Instructies, inlichtingen en dringende verzoeken van de groepsaccommodatie.
- Special Needs= Persoon of groep van personen met een handicap of beperking dan wel met een aandoening of allergie dan wel kinderen met een kalenderleeftijd jonger dan 12 jaar dan wel anderen met een niet nader omschreven gezondheids- of veiligheidsrisico.
Artikel 3 - De overeenkomst
- De klant en de groepsaccommodatie gaan een overeenkomst aan tegen een door de klant te betalen prijs. De groepsaccommodatie De Rolderrug stelt aan de klant logies ter beschikking voor de overeengekomen periode en prijs.
- De overeenkomst eindigt automatisch, zonder opzegging, na de overeengekomen periode.
- De groepsaccommodatie mag ervan uitgaan dat de klant met instemming van de groepsleden de overeenkomst aangaat. Door te verschijnen geven groepsleden aan dat de klant bevoegd was om de overeenkomst namens de groepsleden te sluiten.
- Indien een overeenkomst met de groepsaccommodatie wordt aangegaan door tussenpersonen (bijvoorbeeld een reisbureau) zijn de klant en de tussenpersonen hoofdelijk aansprakelijk voor de te betalen prijs.
- De groepsaccommodatie kan altijd weigeren om met de klant of tussenpersonen een overeenkomst te sluiten.
- Aanbiedingen van de groepsaccommodatie zijn vrijblijvend en onder voorbehoud dat er voldoende capaciteit is. Door middel van het al of niet sturen van een reserveringsbevestiging weet de klant dat er wel of niet voldoende capaciteit is. Zonder reserveringsbevestiging is er geen overeenkomst gesloten.
- Indien de groepsaccommodatie zelf een groepsbijeenkomst met of zonder overnachtingen organiseert, zoals bijvoorbeeld een workshop of themagroep, is elke afzonderlijke klant verplicht een overeenkomst af te sluiten met de groepsaccommodatie.
Artikel 4 - Basisafspraken
- De klant mag alleen een overeenkomst sluiten met de groepsaccommodatie met de bedoeling in de groepsruimte vakantie te houden. Het organiseren of uitvoeren van feesten, kansspelen, wedstrijden, commerciële-, politieke- of religieuze activiteiten of productie en werkzaamheden zijn niet toegestaan.
- Voor alle niet-recreatieve klanten en zakelijke bijeenkomsten, het reserveren van een vergader- of workshoplocatie en dergelijke, dient de klant eerst vooraf schriftelijke toestemming van de groepsaccommodatie te hebben.
- De groepsruimte is niet ten behoeve van studentenclubs, sportclubs, drankfeesten, drugs- en lachgasgebruik.
- In de groepsruimte is het bezit en gebruik verboden van:
- illegale middelen zoals wapens (ongeacht of er een vergunning voor is)
- jammers, stoorzenders
- drones of andere op afstand bestuurbare voorwerpen
- speelgoed of transportmiddel dat bij het opladen in brand kan vliegen
- gevaarlijke stoffen
- Minderjarigen mogen niet in de groepsruimte verblijven zonder begeleiding van de ouders en/of wettelijk vertegenwoordiger.
- Gebruik door derden van de groepsruimte of het uitnodigen van bezoek is niet toegestaan. Indien na overleg van de klant met de groepsaccommodatie een schriftelijke toestemming wordt verleend, kunnen er extra voorwaarden worden gesteld, onder andere op last van gemeentebepalingen en de brandweer. De klant is verantwoordelijk voor zijn bezoek met betrekking tot het naleven van de voorwaarden, huisregels en aanwijzingen.
- De voorwaarden, huisregels en het privacyreglement moeten op een duidelijke plaats liggen en/of schriftelijk/digitaal worden verstrekt door de groepsaccommodatie.
- De klant en zijn groepsleden houden zich aan de voorwaarden, huisregels, privacyreglement en de regels van de openbare orde en volgen redelijke (mondelinge) aanwijzingen van de groepsaccommodatie of diens beheerder op. Hieronder valt tevens het tot de groepsruimte toelaten van de groepsaccommodatie of bedrijven die ten dienste staan ervan met betrekking tot urgente reparaties, onderhoud van waterhygiëne- en voedselveiligheid, identificatie van personen of dieren, beperken van gevaar zoals brandgevaar, besmetting etc.
- Wanneer de klant en/of zijn groepsleden de voorwaarden of huisregels overtreedt of de orde, rust, normale gang van zaken verstoort, is de groepsaccommodatie gerechtigd om op ieder moment zonder opzegtermijn het verstrekken van de logies te beëindigen. De aard en ernst van de overtredingen zijn volgens het oordeel van de groepsaccommodatie.
Na overleg met het plaatselijk gezag kan de groepsaccommodatie gerechtigd zijn om de overeenkomst met de klant buitengerechtelijk te ontbinden en zal de groepsaccommodatie tot geen enkele schadevergoeding naar de klant gehouden zijn. - De groepsaccommodatie is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn gasten met betrekking tot schade, verlies of diefstal, behalve als schade het rechtstreeks gevolg is van opzet of grove schuld van de groepsaccommodatie en niet te wijten is aan tekortkomingen van personen of bedrijven die de groepsaccommodatie ten dienste staan of hebben gestaan. De klant is verplicht om opgelopen schade direct schriftelijk te melden bij de groepsaccommodatie.
De aansprakelijkheid van de groepsaccommodatie is beperkt tot het bedrag dat redelijkerwijs te verzekeren valt en is nooit hoger dan het bedrag dat de klant betaald heeft voor de gereserveerde periode. - De groepsaccommodatie kan altijd weigeren om spullen van de klant in ontvangst of bewaring te nemen. Indien de groepsaccommodatie, na overleg, spullen van de klant in ontvangst of bewaring neemt dan wordt er goed op gelet. De groepsaccommodatie kijkt niet in deze spullen. Indien er schade, verlies of diefstal ontstaat van deze spullen, is de groepsaccommodatie verplicht om deze schade te vergoeden maar niet van de goederen die de klant in de spullen heeft gestopt.
- De groepsaccommodatie is niet verplicht tot toezending van achtergelaten spullen naar de klant. De groepsaccommodatie heeft het recht om zich van spullen van de klant te ontdoen indien deze door de klant na de vertrekdatum zijn achtergelaten. Indien, na direct overleg door de klant na de vertrekdatum, de spullen van de klant worden toegezonden, is de klant verplicht om vooraf de verzendkosten te betalen aan de groepsaccommodatie. Toezending van de spullen is voor eigen risico van de klant.
- Onderhoud en aanleg van de groepsruimte, het terrein en de centrale voorzieningen zijn voor rekening van de groepsaccommodatie. Het is de klant en groepsleden niet toegestaan om deze werkzaamheden uit te voeren of de staat van onderhoud en aanleg te wijzigen.
Artikel 5 - Reserveren, annuleren en overmacht
- De groepsaccommodatie kan voorwaarden verbinden aan de reservering en zal deze voorwaarden dan schriftelijk kenbaar maken aan de klant.
- De groepsaccommodatie maakt vooraf schriftelijk duidelijk welke tijdstippen dienen voor in- en uitchecken. In- en uitchecktijden staan in de huisregels.
- De klant is verplicht om bij de reservering een correcte lijst met groepsleden te overhandigen. Indien daarna de lijst met groepsleden wijzigt, is de klant verplicht om zo spoedig mogelijk deze wijzigingen schriftelijk ter beoordeling voor te leggen aan de groepsaccommodatie.
- De reservering wordt door de groepsaccommodatie als geannuleerd beschouwd wanneer de klant niet binnen een uur na het afgesproken incheck tijdslot is gearriveerd. Het maakt daarbij niet uit of groepsleden wel tijdig gearriveerd zijn. De overeenkomst is dan niet geldig meer en de klant is annuleringskosten verschuldigd.
- De klant kan overleggen met de groepsaccommodatie over het arriveren op een ander dan het afgesproken incheck tijdslot, mits dit tijdig gebeurt. Dit andere tijdstip dient (online-)schriftelijk voor akkoord te zijn bevestigd door de groepsaccommodatie om geldig te zijn.
- De klant is bevoegd om de overeenkomst op te zeggen. Voor het annuleren betaalt de klant een vergoeding. Indien de klant of de groepsleden tijdens het verblijf op de groepsruimte voortijdig vertrekken, is de klant gehouden tot betaling van de groepsaccommodatie voor de volledige prijs over de gehele gereserveerde periode.
- De klant is verplicht om de groepsleden zo spoedig mogelijk te informeren over het aangaan en het opzeggen van de overeenkomst, de voorwaarden behorende bij de overeenkomst en het delen van hun persoonsgegevens met de groepsaccommodatie.
Bij het annuleren betaalt de klant een vergoeding aan de groepsaccommodatie.
De annuleringsvoorwaarden gelden alleen indien de annuleringskosten binnen 14 dagen na annulering worden voldaan, zo niet, dan is de klant alsnog 100% van de overeengekomen prijs verschuldigd. De annuleringskosten bedragen een bepaald percentage van de overeengekomen prijs.Bij annulering betaal je dit percentage van de overeengekomen prijs:
Annulering meer dan 12 maanden voor de ingangsdatum: 0%
Annulering meer dan 6 maanden voor de ingangsdatum: 20%
Annulering meer dan 3 maanden voor de ingangsdatum: 70%
Annulering meer dan 1 maand voor de ingangsdatum: 90%
Annulering meer dan 24 uur voor de ingangsdatum: 95%
Annulering op of na de dag van de ingangsdatum: 100%- Overmacht; de groepsaccommodatie kan de overeenkomst opzeggen wanneer er sprake is van dringende en gewichtige redenen, die het uitvoeren van de overeenkomst door de groepsaccommodatie zodanig moeilijk, bezwaarlijk of onmogelijk maken dat de uitvoering niet in redelijkheid kan worden verlangt. De groepsaccommodatie is verplicht om de klant hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen. De betalingsverplichting van de klant vervalt.
- De groepsaccommodatie mag de klant een andere, gelijkwaardige accommodatie ter beschikking stellen maar is niet hiertoe verplicht.
- De klant is niet verplicht om genoegen te nemen met een andere, gelijkwaardige accommodatie en heeft het recht om de overeenkomst direct te beëindigen. De betalingsverplichting van de klant vervalt. Indien de klant gebruik maakt van de andere accommodatie, dan is de klant gehouden tot betaling.
- De groepsaccommodatie is bevoegd om de overeenkomst te annuleren zonder de prijs terug te betalen wanneer de groepsbijeenkomsten of de werkelijke bedoelingen van de groepsleden in strijd zijn met de aankondiging van de klant of de voorwaarden en huisregels. De klant is gehouden tot betaling van de groepsaccommodatie over de dagen/dagdelen tot dat tijdstip van annulering.
Artikel 6 - Betalingen
- Betalingen worden per bankoverschrijving gedaan in euro’s.
- De klant betaalt binnen veertien dagen na de factuurdatum aan de groepsaccommodatie, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen.
- De reservering wordt niet in behandeling genomen zonder betaling vooraf van de prijs van de groepsaccommodatie en gekozen bijzondere diensten, zoals bijvoorbeeld een linnengoedpakket, waarvoor een vergoeding of toeslag in rekening kan worden gebracht. Betaling door de klant geeft geen automatisch recht op een reserveringsbevestiging. Zonder door de groepsaccommodatie verstuurde reserveringsbevestiging heeft de klant recht op restitutie van de prijs.
- De groepsaccommodatie kan van de klant verlangen dat er voorafgaand aan het verblijf in de groepsruimte een waarborgsom (borg) wordt betaald.
- De groepsaccommodatie kan van de klant en groepsleden de persoonsgegevens noteren onder andere zodat voor de zekerheid van de groepsaccommodatie de borg kan worden aangenomen.
- De groepsaccommodatie is verplicht om de borg in de administratie op te nemen. De administratie is deugdelijk en volgens de wettelijke bepalingen.
- De groepsaccommodatie is verplicht om de borg in euro’s per bankoverschrijving terug te betalen aan de klant zodra de overeenkomst is afgelopen en bevoegd om verschuldigde bedragen op grond van de voorwaarden, huisregels, veroorzaakte (in-)directe schade of verlies door de klant of groepsleden hierop in mindering te brengen.
- Indien de klant door de groepsaccommodatie in gebreke wordt gesteld, kunnen er in redelijkheid gemaakte buitengerechtelijke kosten door de groepsaccommodatie worden doorberekend aan de klant. Indien het totale bedrag niet tijdig wordt betaald aan de groepsaccommodatie, zal na schriftelijke sommatie het wettelijk vastgestelde rentepercentage over het nog openstaande bedrag in rekening worden gebracht bij de klant.
- De klant en de groepsleden zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle bedragen die aan de groepsaccommodatie verschuldigd zijn, voor alle schade, inclusief reputatieschade, die een of meerdere groepsleden en/of hun kinderen en/of hun huisdieren hebben veroorzaakt aan de groepsruimte, de groepsaccommodatie, zichzelf of derden en voor alle breuk of vermissingen van de inventaris. Dit geldt ook voor (in-) directe schade voortkomend uit het niet naleven van de voorwaarden, huisregels en aanwijzingen, alsmede het niet goed letten op- en zorgen voor elkaar als groepsleden.
Artikel 7 - Special Needs
- De groepsaccommodatie is een oude boerderij temidden van de natuur en water en is daarom helaas niet geschikt voor personen die:
- minder mobiel zijn
- geen trap kunnen lopen
- valrisico hebben
- geen gevaar kunnen inschatten binnen of buiten
- anderen in gevaar kunnen brengen
- geen hygiëne hebben
- angst voor dieren hebben
- De groepsaccommodatie adviseert aan een persoon of groep van personen met een handicap of beperking dan wel met een aandoening of allergie dan wel kinderen met een kalenderleeftijd jonger dan 12 jaar dan wel anderen met een niet nader omschreven gezondheids- of veiligheidsrisico om TWEE volwassen ambulante begeleiders/ouders/wettelijk vertegenwoordigers mee te nemen. De groepsaccommodatie is dermate groot dat toezicht ontoereikend kan zijn met een enkele begeleider.
- De groepsaccommodatie biedt zelf geen begeleiders of toezichthouders.
- De groepsaccommodatie is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn gasten met betrekking tot elke vorm van schade die het gevolg is van het niet aangebracht hebben van extra veiligheidsmaatregelen of gehandicaptenvoorzieningen zoals bijvoorbeeld omheining, kindersloten, commode, bewegwijzering, wandbeugels etc.
Artikel 8 - Internet
- De groepsaccommodatie is niet aansprakelijk voor de (gevolgen van) de online activiteiten van de klant.
- De klant houdt zich bij online activiteiten aan de volgende bepalingen:
- Geen inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten.
- Geen illegale, zeer aanstootgevende, kwaadaardige, spammende of frauderende activiteiten; inclusief het bezoeken van onlinepagina’s met dergelijke inhoud.
- Voorkomen dat kwaadaardige- of spionage software toegang krijgt tot online/digitale/Smart/WiFi/IPadres-systemen/apparaten van de groepsaccommodatie.
- Geen indruk wekken dat online activiteiten in naam van de groepsaccommodatie worden uitgevoerd.
- Geen software downloaden en installeren op apparaten van de groepsaccommodatie.
- Geen activiteiten die disproportioneel veel internetverkeer vergen.
- Geen misbruik van online faciliteiten in de breedste zin van het woord.
- De groepsaccommodatie mag ervan uitgaan dat de klant zelf maatregelen neemt om zichzelf voorzichtig met internet en email bezig te houden in combinatie met vertrouwelijke gegevens.
Artikel 9 - Huisdieren
- De groepsaccommodatie is niet verplicht om huisdieren of hulphonden toe te laten. Indien er per uitzondering een huisdier of hulphond wordt toegelaten is dit schriftelijk bij de overeenkomst bevestigd en aan voorwaarden gebonden.
- De groepsaccomodatie kan per uitzondering een huisdier toelaten onder voorbehoud dat de overeenkomst per direct wordt ontbonden indien het dier, ter beoordeling van de groepsaccomodatie, overlast, intimidatie of schade veroorzaakt, in de breedste zin van het woord. De eigenaar van het dier krijgt; eerst een waarschuwing dan wel direct een ontbinding van de overeenkomst, een mogelijkheid om zonder huisdier te blijven overnachten dan wel geen enkele mogelijkheid; zulks ter beoordeling van de groepsaccommodatie.
- De groepsaccommodatie laat geen andere huisdieren toe dan honden. Het maximaal aantal honden is twee.
- De groepsaccomodatie laat de volgende honden niet toe:
- Samojeed, Dobermann, Wolfshond, Malamute, Tosa, Boerboel.
- Breed gebouwde labrador-reutjes of retriever-reutjes.
- Honden die op de lijst van de Rijksoverheid staan met betrekking tot Hoog-risico hondenrassen.
- Rottweiler, Jack russell, Cane corso, Staffordshire, Pitbull, Airedaile terriër, Bullmastiff, Bouvier, Buldog, Herdershonden (onder andere Duitse, Owcharka, Fila Brasileiro, Witte herder).
- De hiervoor genoemde honden moeten worden opgevat in de ruimste zin van het woord, namelijk uitstrekkend tot -achtige, kruisingen en tevens honden die reeds bekend zijn met een bijtincident of dominant gedrag.
- Honden die niet onder appèl staan, niet gesocialiseerd zijn, bij de baas bekend zijn met het slopen van meubilair, ondanks correctie blijven graven in de tuin of opspringen tegen mensen, veel blaffen, angstig zijn voor andere honden, op de bank springen en niet aan de lijn willen/kunnen.
- Honden die hoogdrachtig, zogend, loops of niet zindelijk zijn.
- Honden die ziek zijn of diarree hebben.
- Honden met een leeftijd jonger dan 1 jaar.
- Honden die korter dan 1 jaar bij hun baasje zijn.
- Honden die niet gechipt zijn.
- Honden die recent geen vlooiendruppels hebben gekregen.
- Honden die geen inentingsbewijzen van hepatitis en parvovirose hebben staan in hun dierenpaspoort.
- Honden die geen inentingsbewijs van rabiës hebben in hun dierenpaspoort en vanuit het buitenland naar de groepsaccomodatie komen (honden uit bijvoorbeeld Groot Brittanië of Duitsland etc. moeten conform wettelijke richtlijnen minstens 21 dagen voor vertrek ingeënt zijn tegen rabiës/hondsdolheid. Deze vaccinatie is drie jaar geldig).
- Het baasje van het dier (of bij diens afwezigheid de klant en andere groepsleden) is verplicht om goed voor zijn dier te zorgen conform het wettelijk Besluit houders van dieren van de Rijksoverheid en het onnodige leed en stress te besparen.
- Het baasje neemt alle benodigdheden voor het dier zelf mee naar de groepsruimte. Zoals bijvoorbeeld een hondenmand, voer, voerbakken en het dierenpaspoort. Er is wel een middelgrote bench en een ligkussen beschikbaar indien gewenst.
- De volgende regels zijn opgesteld in lijn met wettelijke verordeningen en preventieve richtlijnen rondom horecahygiëne, veiligheid, schade en allergie. Denk ook aan de (allergische-) personen die na jouw groep komen. Het baasje van het dier (of bij diens afwezigheid de klant en andere groepsleden) is verplicht ervoor te zorgen dat de volgende regels streng worden nageleefd:
- Het dier mag NIET alleen achter gelaten worden en NIET zonder toezicht van het baasje zijn in de groepsruimte. Dit houdt onder andere in dat het baasje slaapt bij zijn dier op de begane grond. Aangezien het dier niet bij de slaapvertrekken mag komen, is hiervoor speciaal een fijne slaapplek met twee bedden ingericht op de begane grond voor baasje(s) en hond(en).
- Het dier mag NIET komen;
- op de eerste etage
- in de slaapkamers
- op de trappen
- op het meubilair
- in de keuken
- het terrein dat niet behoort tot de groepsruimte (de bewoonde andere helft van de boerderij)
- in de weilanden naast het boerenpad (dat van omliggende boeren is).
- Het dier is welkom op de begane grond en in de tuin van de groepsruimte.
- Het dier moet ten alle tijden aangelijnd zijn op het boerenpad en in de voortuin.
- Het dier mag NIET zijn behoeften doen, (im-)materiële schade veroorzaken, graven of tuinbeplanting kapot maken op het gehele terrein van de groepsruimte.
- Haren, modder, vlooien of uitscheiding van het dier dienen grondig verwijderd te worden van alle harde en zachte oppervlakten.
- Ruim tijdens het uitlaten de uitwerpselen altijd op met een zakje en deponeer het in de vlikobak.
- Bij vertrek blijven er geen tekenen van het dier achter, zoals haren bijvoorbeeld.
- De groepsaccommodatie is niet aansprakelijk indien huidige of toekomstige klanten, groepsleden, huisdieren allergisch of ziek worden dan wel schade ondervinden van het feit dat er huisdieren in de groepsruimte mogen/mochten verblijven.
- De groepsaccomodatie is bevoegd om de overeenkomst met de klant te annuleren zonder de prijs terug te betalen wanneer het soort huisdier en het gedrag van het dier of zijn baasje in strijd is met de voorwaarden en de huisregels.
- De groepsaccommodatie kan verlangen dat er in verband met de komst van een huisdier een extra waarborgsom (borg) wordt betaald.
- De groepsaccommodatie kan van de klant verlangen om het dierenpaspoort (inclusief inentingsbewijzen en het chipnummer) te laten zien zodat voor de zekerheid van de groepsaccommodatie het dier kan worden toegelaten en de borg kan worden aangenomen.
- Huisdieren van bezoekers zijn niet toegestaan.
Artikel 10 - Geschillen
- De klant kan alle opmerkingen over de groepsruimte, liefst zo spoedig mogelijk, schriftelijk kenbaar maken bij de groepsaccommodatie. De groepsaccommodatie doet een (schriftelijke) poging om met de klant een voorval of situatie te bespreken en in consensus op te lossen. De voorwaarden blijven leidend.
- Het staat de klant en de groepsaccommodatie vrij om de rechtspraak te consulteren als beiden er niet gezamenlijk uitkomen.